Shopping Cart

آموزش نصب Raspberry Pi OS

Raspberry Pi OS
فهرست مطالب

مقدمه

رزبری پای مجموعه ای از رایانه‌های کوچک است که در انگلستان توسط بنیادی به همین نام توسعه یافته است. هدف از این پروژه در ابتدا، ارتقای آموزش علوم رایانه­‌ای پایه در مدارس و کشورهای در حال توسعه بود. این محصول خیلی بیشتر از پیشبینی محبوب شد. در خارج از بازار هدف خود برای مصارفی مانند روباتیک فروخته شد به دلیل هزینه کم، ماژولار بودن و طراحی باز، در بسیاری از زمینه‌ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل استفاده از دارا بودن از HDMI و USB، معمولاً توسط علاقمندان به کامپیوتر و الکترونیک استفاده می­‌شود. سیستم عامل پیشنهادی این دستگاه Raspberry Pi OS می‌باشد.

سیستم عامل

بر روی رزبری پای سیستم عامل‌های مختلفی از جمله Twister OS ،Ubuntu Server، Kali Linux، Windows، Kano OS و … قابل اجرا می‌باشد که با توجه به استفاده کاربر، نصب می‌شوند.

نصب سیستم عامل Raspberry Pi OS

برای نصب سیستم عامل ابتدا از سایت رزبری‌پای سیستم عامل مورد نظر را دانلود می‌کنیم. سپس کارت حافظه را فرمت می‌کنیم. نرم‌افزار نصب را اجرا می‌کنیم. گزینه Choose OS برای انتخاب فایل و Choose Storage برای انتخاب کارت حافظه اعمال می‌کنیم. پس از اجرا سیستم عامل روی کارت حافظه کپی می‌شود.

اجرای سیستم عامل Raspberry Pi OS

پس از اتمام مراحل فوق کارت حافظه را درون رزبری پای قرار می‌دهیم و تغذیه برد را متصل می‌کنیم. بعد از مدتی شاهد اجرای سیستم عامل خواهیم بود.

رزبری پای

منبع

اشتراک نمایشگر لپتاپ با Raspberry PI

ارسال رایگان

برای سفارشات بالای ۳ میلیون تومان

گارانتی ویژه

برای محصولات شرکت

مشاوره رایگان

در امور تخصصی